Ko Phi Phi, Ko Lanta en Ko Libong - Reisverslag uit Trang, Thailand van Coen & Nicole Kaldenhoven & Huijbers - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi, Ko Lanta en Ko Libong - Reisverslag uit Trang, Thailand van Coen & Nicole Kaldenhoven & Huijbers - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi, Ko Lanta en Ko Libong

Blijf op de hoogte en volg Coen & Nicole

27 December 2014 | Thailand, Trang

Sa wa dee ka(p) (de vrouwen zeggen kààà en de mannen zeggen kap),

Ons avontuur op de paradijselijke eilanden in het zuiden van Thailand begon bij Tonsai Village op Ko Phi Phi Don. We kwamen terecht in het Sunny Beach van Thailand. Je kunt in iedere winkel alcohol kopen en er is meer friet met hamburgers dan Pad Thai. We konden merken dat de lokale bevolking de zatte Engelse toeristen beu was, maar als je het met een korreltje zout nam, kon je er best een leuke tijd hebben. En dat hebben we ook gedaan. We zijn de berg opgelopen naar het viewpoint voor een adembenemend uitzicht en we hebben lekker aan het strand gezeten. We hebben een prachtige trip gemaakt met een long tail boat. De omgeving kenmerkt zich door waanzinnige klifs die opdoemen uit de zee. De stranden waren zo wit dat ze pijn deden aan de ogen. We hebben ook erg mooie snorkelstops gehad. ’s Avonds hebben we leuke mensen leren kennen met wie we bij een van de vele strandclubs hebben gefeest. Het is elke avond feest maar elke avond is ook meteen hetzelfde. Ze fleuren het wat op met vuurshows en gratis drank als je de limbo naakt danst. Op naar ko Lanta!

Vergeleken met ko Phi phi was ko Lanta een stuk rustiger. Het eiland was groter en er was warempel een verharde weg. Natuurlijk waren de stranden wel aangekleed met bars en restaurants, maar er hing een andere sfeer dan op ko Phi phi. Reggae is volgens ons wel het juiste woord. De groep uit Malta die we hebben ontmoet in Chiang Mai troffen we op de eerste avond en daar hebben we nog een hele leuke week mee gehad. Thanks guys!
Op ko Lanta was het weer slechter, maar ondanks de regen hebben we nog best wat gezien van het eiland. Er was een national park en een gypsy Village, een erg armoedig vissersdorpje. De 4 trang Islands stonden op de eerste plek van bezienswaardigheden in de lonely planet dus die hebben we via een snorkeltour ook nog mee gepakt. Onvergetelijke plaatjes met als hoogtepunt ko Muk: een pikkedonkere grot die je door zwemt om vervolgens uit te komen in de hemel op aarde ;) een door rotsen en dichte jungle omringd strandje, prachtig!

Na vier mooie en vooral ook gezellige dagen op Ko Lanta, was het tijd voor kerst op het beloofde Ko Libong. En die belofte kwam absoluut uit! Ko libong is een relatief groot eiland, met weinig inwoners en nog veel minder toeristen. Verlaten stranden en één half verharde weg door de jungle met nauwelijks enig verkeer. Wat geweldig om in de zee te zwemmen met deze prachtige uitzichten om je heen. En iedere keer dat je kijkt wordt het alleen maar mooier. Tegenover ons strandhutje rees een eiland uit de zee waar we met eb naartoe konden lopen. Op het strand zagen we honderden krabben en tussen de droogstaande rotsen kwamen we aangespoelde vissen, zeesterren en zeekomkommers tegen. Vanuit dat eiland was de zonsondergang misschien nog wel mooier.
Kerstavond begon met een mislukt kerstdiners door fuck-ups in het restaurant, maar eindigde erg gezellig met whiskey en dobbelstenen met onze Maltese vrienden en onze nieuwe Duitse vriend Markus op het strand. De Maltezers hadden zelfs een kerstlekkernij gemaakt, Christmas log: verkruimelde noten en biscuits, gemixt met gecondenseerde melk en vervolgens overdekt met een laagje chocolade, jammie!
Eerste kerstdag hebben we doorgebracht op het strand en in de zee, we hebben een lekkere massage genomen en 's avonds was er een barbecue en een klein feestje op het strand. We hebben ons goed geamuseerd.
Tweede kerstdag kwam het moment van afscheid: onze Maltese vrienden gingen door naar Phi Phi. We gaan ze zeker missen en we kijken uit naar een weerzien in Malta. Die dag hebben we de rest van het eiland verkend op de scooter en na een tropische regenbui met veel moeite de terugweg afgelegd over de slippery klei-achtige paadjes.
Onderweg kwamen we hier en daar een brommertje tegen en bizar als het was, zagen we een vrouw rijden die met één hand haar baby voor zich vast hield en met haar andere hand de scooter bestuurde. Ook zagen we regelmatig kinderen van twaalf of tien jaar oud op de brommer rijden, met drie nog jongere kinderen achterop. Kortom: Ko Libong was een eiland zonder politie, reclame, geldautomaat of ziekenhuis. Precies waar wij naar op zoek waren!

We zijn zojuist aangekomen in Trang, tijd voor een warme douche en een beetje beschaving!

Fijne feestdagen en veel liefs,

Coen en Nicole

• 27 December 2014 - 13:14

Monique:

Het is echt een hele belevenis en wat een mooie foto's.
    Hebben jullie gratis drank gekregen op Ko Phi Phi? haha
    groetjes,
    Ben en Monique

• 27 December 2014 - 13:42

Nikita:

Klinkt heerlijk: genieten, genieten, genieten! Mijn tip van de dag ;) Het is jullie gegund, liefs vanuit een saai regenachtig Nederland met verplichtingen, deadlines, wekkers etc. Dus, nogmaals, GENIETEN! Veel liefs!!

• 27 December 2014 - 14:43

Wilco:

Wow super man! Geniet dr samen van! klinkt echt fantastisch!

• 27 December 2014 - 17:24

Henriette:

ooo geweldig zeg en die foto,s.prachtig.wat een genieten is dat voor jullie.heel leuk die verslagen.ik blijf ze volgen.heel veel leuke dingen en feestjes blijven doen,voor jullie pap en mam is een half jaar lang,maar voor jullie gaat het veeeel te snel. geniet ze.liefs henriette.

• 27 December 2014 - 18:14

Miny Van Eersel:

Lieve Nicole en Coen,

Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.

Groetjes en kusjes, Oma.

• 27 December 2014 - 20:49

Wim En Els:

Hardstikke mooie foto's en wat een avontuur weer. We hebben genoten van jullie reisverslag Heel erg goed geschreven. we kunnen het ons goed voorstellen hoe het is allemaal
    Veel liefs van Ricky, Hans, John, Joke enWim en Els
    Veel plezier nog en geniet ervan.

• 05 Januari 2015 - 12:58

Demi Huijbers:

Hee chickies!
    Wat maken jullie leuke dingen mee! Nu ben ik officieel overtuigd dat ik daar later ook maar een keer naar toe ga! (A), en wat ben ik jaloers zeg! Maar het is jullie van harte gegunt!
    Nog heeeeel veel plezier en kusjes en liefs,
    van je lieve zusje en lieve schoonzusje Demi :) <3

• 11 Januari 2015 - 00:43

Annemiek:

Klinkt weer te gek! Jaloers!!! Dikke kus

• 26 Januari 2015 - 12:54

Clayton:

Guys, i just read your posts. It seems you're having a blast. Keep the adventure going and please keep us updated with more posts. We will be looking frequently for updates, as we wish we are there with you. Appreciate every moment as it will hit you once back to reality. Our time we spent with you guys was a privilege, we look forward to catch up soon. Take photos so you share when we meet. Go out there and explore the world. Is it the blue background? No...
    Clayton and Noelle