Bangkok, Chiang Mai en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Coen & Nicole Kaldenhoven & Huijbers - WaarBenJij.nu Bangkok, Chiang Mai en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Coen & Nicole Kaldenhoven & Huijbers - WaarBenJij.nu

Bangkok, Chiang Mai en Krabi

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Coen & Nicole

16 December 2014 | Thailand, Krabi

Sa wa dee ka, oftewel: hallo!

De tijd lijkt te vliegen hier: er zijn al weer twaalf dagen voorbij sinds we uit Nederland vertrokken zijn. Onze eerste stop: Bangkok. Een drukte van jewelste. Overal op straat bruist het en overal wordt je aangesproken door verkoopmannen of tuktuk chauffeurs 'sit over here', 'cocktails', 'tuktuk'... er zijn veel eetkraampjes en kraampjes die typische backpackerskleding verkopen.
We kwamen aan op 5 december, de verjaardag van de koning. Iedereen had gele shirtjes aan, de straten waren versierd met gigantische foto's van de koning omringd door duizenden lichtjes. Wat een werk voor deze ene week en wat cru dat daar zo veel geld in zit terwijl verderop in de stad mensen verhongeren in de sloppenwijken.. weliswaar was iedereen enthousiast en is iedereen gek op de koning.
We hebben de eerste avond al meteen andere backpackers ontmoet en een drankje op het dakterras werd al gauw een gezellige late avond.
De dagen daarna in Bangkok hebben we genoten van de thaise massage (pijnlijk maar stiekem toch wel lekker), hebben we veel tempels bezocht en hebben we een pingpongshow bezocht (vrouwen die allerlei trucjes kunnen met hun poes: van sigaretten roken tot pijltjes schieten tot, je raadt het al, pingpongballetjes schieten. Leuk om een keer mee te maken, maar na een keer heb je het wel gezien). Het Thaise eten is lekker: veel pad Thai (gebakken noedels met groenten en kip), gebakken rijst en natuurlijk heerlijke curry's.

Vanuit Bangkok hebben we een dagtrip gemaakt naar de trainmarket (markt over het spoor) en naar de floating markt (markt op bootjes). Van beiden was het leuk om een keer te zien hoe dat gaat, maar het was zo toeristisch dat de lol er gauw vanaf was.

Door naar Chiang Mai. Veel gemoedelijker dan Bangkok, nauwelijks opdringerige verkopers. We hebben via withlocals de eerste dag een appetizers kookcursus geboekt bij Ansaya (met dank aan Nova en Robyn, dank jullie wel!) Ansaya woonde in een soort appartementencomplex. Ze had een groot gezamenlijk dakterras met een open keuken. Verder was er een gedeeld toilet en had iedereen daar een eigen kamer. Die hebben we helaas niet van binnen gezien.

Ons was opgevallen dat alle huizen een klein altaartje in de tuin hadden staan. Ansaya vertelde ons dat dit niets met het geloof te maken had, maar dat dit spirithouses zijn. Mensen hebben deze om de geesten om goed geluk voor hun huis of werk te vragen. De Thaien zetten eten of drinken op het altaartje neer, soms zelfs hele kippen poten die vervolgens weg liggen te rotten in de zon.

De volgende dag begon onze drie daagse jungle trekking. Wat was dat geweldig! We hadden een hele leuke groep: Noëlle, Clayton, Neil en Marlis kwamen uit Malta, Jimmy, Anthea en Jenny uit Engeland en Jerry kwam uit Nederland. En dan hadden we natuurlijk onze reisleider uit Thailand: Johnny. Naast een flinke klim de berg op en af, hebben we onderweg een schooltje bezocht, op olifanten gereden, bij watervallen gezwommen en geraft. We sliepen beide nachten op de grond in een hutje, de eerste nacht in een dorpje op de berg en de tweede nacht in diep in de jungle. Om zes uur werd het donker en we hebben de avonden met de groep gekaart en rond het kampvuur gezeten. De klik werd steeds beter en de dag dat we terug waren hebben we de avond gezellig samen doorgebracht onder het genot van een cocktail en een ijskoud biertje. We zijn van plan de Maltezers later weer te ontmoeten in Ko Kanta en misschien in Ko Libong.
De laatste dag in Chiang Mai hebben we een scooter gehuurd en zijn we het natuurreservaat op de berg Dok Suthep Pui ingereden. Gelukkig hebben we de smalle hobbelige paadjes overleefd en we hebben prachtige uitzichten gehad.
Vandaag zijn we na een lange busrit en vlucht aangekomen in Krabi Town. Dit is een plekje in het zuiden van Thailand. We hebben the tiger cave tempel bezocht en gaan morgen terug om met een steile trap van maar liefst 1237 treden de berg op te lopen. Schijnt een pittige klim te zijn, maar wel ontzettend de moeite waard te zijn. Bovenaan is een tempel met een uitzicht over het hele gebied. We zijn benieuwd! Daarna gaan we morgen door naar Ko Pui Phi, een paradijselijk eiland met parelwitte stranden en een azuurblauwe zee waar mooie snorkel en duikplekjes te vinden zijn. Verder staat Pui Phi bekend om haar steile kliffen en mooie jungle. Kortom: dat gaat genieten worden dus!

Allemaal heel erg bedankt voor het lezen van ons verhaal en hopelijk tot horens!

• 16 December 2014 - 18:20

Boukje:

Hey coen en nicole,

Klinkt echt super! Wat hebben jullie al veel gedaan zeg!
    Geniet ervan verder en kijk uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs boukje

• 16 December 2014 - 18:27

Tineke:

Hoi Nicole en Coen

Wat leuk om zo een beetje met jullie mee te "reizen".
    Al veel gezien en gedaan in 12 dagen!
    De parelwitte stranden...mmmm....voel wat jaloezie opkomen ;-)
    Veel plezier en liefs van ons allemaal ( incl. Aafje en Bente! )
    XXX Tineke

• 16 December 2014 - 18:35

Monique:

Bedankt voor de mail, geweldig wat jullie nu al gedaan hebben

• 16 December 2014 - 18:49

Els:

Bedankt voor jullie reisverslag. Kan het nog vaker lezen. Super veel ondernomen zeg.xxx Wim en Els

• 16 December 2014 - 19:48

Ineke:

He Coen en Nicole,

Het klinkt alsof jullie het erg naar je zin hebben! En dit zijn pas de eerste 12 dagen.
    Dat beloofd veel goeds voor de rest vd reis.
    Geniet ervan en succes morgen ;)

xxx

• 16 December 2014 - 20:07

Manon:

Dat is al veel wat jullie op de eerste 12 dagen gedaan hebben. En er volgen er nog veel meer. Geniet er van.

• 17 December 2014 - 11:24

Oma:

Hoi Coen en Nicole,

Heel fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en al heel veel leuke dingen hebben gedaan

xxx en veel liefs Oma

• 17 December 2014 - 18:18

Jos:

Soow, al veel ondernomen zeg. wat een avontuur.

groetjes, Jos

• 17 December 2014 - 22:33

Cindy:

Fantastisch! Geniet ervan! Dit pakt niemand je nog af. Je wordt er van binnen een rijker persoon door.

• 18 December 2014 - 11:09

Danny:

Wooow Coen en Nicole!! Geweldig! Geniet ervan inderdaad, en leuk dat jullie een blog bijhouden. Geniet van de Bounty uitzichten bij Ko Phi Phi! Sa Wa Dee Kap!

• 26 December 2014 - 10:35

Annemiek:

Really nice!! Volgens mij hebben jullie niet genoeg aan een half jaar reizen :p. Geniet van alles en ik ben benieuwd naar de volgende update :)